دانلود هندبوک مس و آلیاژهای مس-ASM Specialty Handbook

شامل و بدون محدودیت، ضمانت تجارت یا تناسب برای یک هدف خاص داده نمی شود. اگرچه ASM معتقد است این اطلاعات دقیق است، اما نمی تواند تضمین کند که نتایج مطلوب تنها از استفاده از این هندبوک به دست می آید. این برای استفاده توسط افراد دارای مهارت فنی، به صلاحدید و تجربه آنها در نظر گرفته شده است.

این پست را به اشتراک بگذارید :

دانلود کتاب: در هندبوک مس و آلیاژهای مس به بررسی تمام ابعاد و جوانب تولید مس و آلیاژهای مربوطه می پردازیم. همانطور که می دانید، مس قدیمی ترین فلز بشر است که قدمت آن به 10000 سال قبل می رسد. تمام تمدن های بزرگ گذشته، از جمله سومری ها، مصری ها، یونانی ها، رومی ها و چینی ها، از مس و آلیاژهای مس (عمدتاً برنز و بعداً برنج) برای اهداف تزئینی و کاربردی استفاده می کردند. از دوران باستان تا قرون وسطی و رنسانس، مس برای مقاصد نظامی، کاربردهای هنری مانند ناقوس‌ها و مجسمه‌های کلیسا، ابزار و بسیاری از اشیاء کاربردی دیگر استفاده می‌شد. با این حال، این انقلاب صنعتی بود که تغییری شگرف در تولید و مصرف مس و آلیاژهای مس ایجاد کرد. مهندسی برق در مفهوم مدرن صنعتی پس از کشف القای الکترومغناطیسی توسط مایکل فارادی در سال 1831، اختراع دینام الکتریکی توسط ورنر فون زیمنس در سال 1866 و کشف توماس ادیسون دنبال شد.
اختراع لامپ برق در سال 1878 و ساخت اولین نیروگاه تولید برق توسط وی در سال 1882. تا به امروز، مس کلید تولید برق مدرن است.

از مس تقریبا خالص در ساخت قالب مسی نیز استفاده می‌شود. با توجه به اینکه قالب مسی نقش کلیدی در ماشین ریخته گری مداوم جهت تولید فولاد دارد می‌توان گفت صنعت فولاد به این آلیاژ تا حد بسیار زیادی وابسته است. دانش و توان تولید قالب مسی در تعداد محدودی از کشورها موجود است. از طرفی تعداد شرکت‌های تعمیر کننده این قالب ها نیز بسیار محدود هستند. دانستن خواص مس با توجه به اینکه قالب‌های مسی از مس تقریبا خالص ساخته می‌شوند می‌تواند تا حد زیادی به پیشبرد دانش تولید و تعمیر قالب های مسی مورد استفاده در فولادسازی کمک کند. از همین رو قابلیت دانلود و مشاهده آنلاین هندبوک مس و آلیاژهای مس در این صفحه فراهم شده است.

در گردآوری و تهیه این هندبوک دقت زیادی شده است، اما باید اشاره شود که هیچ ضمانت نامه ای، صریح یا ضمنی، شامل و بدون محدودیت، ضمانت تجارت یا تناسب برای یک هدف خاص داده نمی شود. اگرچه ASM معتقد است این اطلاعات دقیق است، اما نمی تواند تضمین کند که نتایج مطلوب تنها از استفاده از این هندبوک به دست می آید. این برای استفاده توسط افراد دارای مهارت فنی، به صلاحدید و تجربه آنها در نظر گرفته شده است. از آنجایی که شرایط استفاده از محصول یا مواد خارج از کنترل ASM است، ASM هیچ مسئولیت یا تعهدی در رابطه با استفاده از این اطلاعات بر عهده نمی گیرد. هیچ ادعایی از هر نوع، خواه در مورد محصولات یا اطلاعات این هندبوک، و خواه مبتنی بر سهل انگاری باشد یا نباشد، نباید از قیمت خرید این محصول یا هندبوک ای که خسارت آن مطالبه می شود، بیشتر باشد. راه حلی که در اینجا ارائه می شود، انحصاری و تنها راه حل خریدار خواهد بود، و در هیچ موردی هیچ یک از طرفین در قبال خسارات خاص، غیرمستقیم یا متعاقب که این آسیب ها را متحمل نشده است، مسئول نخواهد بود.

رشد و توسعه پایدار صنعت مس را می توان تا حد زیادی به سازمان های فنی زیر نسبت داد:

1-انجمن توسعه مس (CDA)

2-انجمن بین المللی مس

3-آموزشی ویبولیتین (ICA)

4-انجمن توسعه مس و برنج کانادا. (CCBDA).

سازمان جهانی ASM مایل است از همکاری خود از این سازمان ها در طول این پروژه تشکر کند. ویراستار همچنین قدردانی خود را از این سازمان ها و همچنین کارکنان سخت کوش و همکاران تحریریه و کتابخانه ASM ابراز می دارد. همچنین بسیاری از نویسندگان با مقالاتی که در مورد مس و آلیاژهای مس منتشر کرده‌اند در این هندبوک نیز گردآوری شده است.

Copper and Copper Alloys

Edited by
J. R. Davis
Davis & Associates

فهرست:

Preface-
Metallurgy, Alloys, and Applications-
Introduction and Overview-
The Copper Industry: Occurrence, Recovery, and Consumption-
Standard Designations for Wrought and Cast Copper and Copper Alloys-
Physical Metallurgy: Heat Treatment, Structure, and Properties-
Wrought Copper and Copper Alloys-
Cast Copper and Copper Alloys-
Powder Metallurgy Copper and Copper Alloys-
Shape Memory Alloys and Composite Materials-
Copper and Copper Alloy Coatings-
Copper Alloy Plating-
Electroless Copper Plating-
Applications-
Fabrication and Finishing-
Melting and Casting-
Fabrication and Finishing (continued)-
Forming-
Forging and Extrusion-
Powder Metallurgy Processing-
Heat Treating-
Machining-
Welding-
Brazing, Soldering, and Adhesive Bonding-
Surface Engineering-
Metallography, Microstructures, and Phase Diagrams-
Metallography and Microstructures of Copper and Copper Alloys-
Metallography and Microstructures of Beryllium-Copper Alloys-
Solidification Structures of Copper Alloy Ingots-
Phase Diagrams-
Engineering Properties and Service Characteristics-
Corrosion Behavior-
Engineering Properties and Service Characteristics (continued)-
Stress-Corrosion Cracking-
Effect of Temperature on Properties-
Fatigue Properties-
Properties of Pure Copper-
Properties of Wrought Copper and Copper Alloys-
Properties of Cast Copper Alloys-
Appendix-
Specification Cross-Reference for Wrought and Cast Products-
Approximate Equivalent Hardness Numbers for Wrought Coppers-
Approximate Equivalent Hardness Numbers for Cartridge Brass-
Subject Index-
Alloy Index-

جهت مطالعه و دانلود کتاب های بیشتر می توانید از کتابخانه شرکت ویستا آسمان دیدن فرمایید.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

الکترود گرافیتی HP : روندهای بازار و فرصت های رشد و سناریوهای پیش بینی

یافته‌های اصلی این گزارش حاکی از رشد مداوم در بازار الکترود گرافیتی HP است که ناشی از تقاضای فزاینده برای خودروهای الکتریکی و گسترش صنعت فولاد است. این گزارش به تولیدکنندگان توصیه می‌کند که بر نوآوری محصول و مشارکت استراتژیک برای دستیابی به مزیت رقابتی در بازار تمرکز کنند. گزارش های تحقیقاتی بازار الکترود گرافیتی HP ، بینش دقیقی در مورد شرایط بازار برای الکترود گرافیتی HP که در صنایع مختلف مانند فولاد، خودروسازی، هوافضا و انرژی استفاده می شوند، ارائه می دهد. این گزارش تقاضای فزاینده برای الکترود گرافیتی HP را به دلیل هدایت حرارتی برتر و مقاومت الکتریکی بالا نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *