مقالات ریخته گری مداوم و فولادسازی

این پست را به اشتراک بگذارید :

در این صفحه تمامی مقالات ریخته گری مداوم اسفند 1400 (2022) ارائه شده در دومین کنفرانس بین المللی فولاد هرمزگان درج شده است.

کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ماشین ریخته گری مداوم ISCC 2022 با هدف پایش طرح جامع فولاد کشور با همکاری شرکت فولاد هرمزگان، در اسفند 1400 برگزار شد. از اهداف این کنفرانس می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

1- ایجاد فضای تبادل ایده ها، تجربیات، مشکلات و راه حل های بدست آمده توسط شرکت کنندگان و یا صاحبان تکنولوژی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه تخصصی کنفرانس

2-انتشار دستاوردهای نو در این حوزه

3-ایجاد یک پایگاه تخصصی دانشی در حوزه فولاد سازی و ریخته گری

4- ضرورت اجرای این کنفرانس به دلیل رتبه کشور در بین تولید کنندگان فولاد جهان، توجه به راه حل ها و تکنولوژی های جدید در توسعه شرکت ها و طرح جامع فولاد کشور و همچنین توزیع مناسب منطقه ای تولید کنندگان فولاد کشور

اولین دوره کنفرانس در سال 1398 با موضوع ریخته گری مداوم برگزار شد و به دلیل پیوستگی و ارتباط مسائل فولاد سازی و ریخته گری تصمیم به گسترش دامنه کنفرانس گرفته شد. برای این کنفرانس 500 نفر ساعت کار کارشناسی و 250 نفر ساعت جهت ارزیابی مقالات وقت صرف گردید.

هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد فضایی تخصصی برای تبادل اطلاعات در راستای کمک به صنعت فولاد کشور است. مجموعه مقالات نویسندگان دانشگاهی و صنعتی، دریافت و داوری شد. در قسمت داوری 32 داور حضور داشتند که تقریبا 30 درصد داوران از دانشگاه و 70 درصد از صنعت بودند. شرکت ویستا آسمان در راستای نقش داشتن در این حرکت مثبت نیز دو مقاله ارائه کرد که مقاله آخرین تحولات سنسورهای کنترل سطح قالب ریخته گری مداوم نوع جریان گردابی، عملکرد و نتایج عملی پوستر و مقاله شبیه سازی تاثیر هندسه سطح داخلی قالب مسی بر فرآیند تولید فولاد در ماشین ریخته گری مداوم ارائه گردید.

اختتامیه این کنفرانس از سایت فولاد هرمزگان و آپارت پخش زنده گردید.

اختتامیه ISCC 2022

مجموعه مقالات دومین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم ISCC 2022:

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت کم سولفور در فولادسازی: نقش و اهمیت و تاثیرات  آن در صنعت فولادسازی

چکیده:
گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی نقش بسیار مهمی دارد. این مقاله تفسیری به بررسی تأثیرات و کاربردهای گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی می‌پردازد. با بهبود خواص فولاد، این گرافیت ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند. موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل تعریف گرافیت کم سولفور، تأثیرات مثبت بر خواص فولاد، کاربردها در فرآیندهای فولادسازی، استانداردها و راهکارهای کنترل کیفیت می‌باشند. این مقاله با ارائه اطلاعات کامل و تفسیری، به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت و کاربرد گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *