ماشین آلات نسوز کاری

این پست را به اشتراک بگذارید :

ماشین آلات نسوز کاری در صنعت فولاد سازی کاربرد های فراوانی دارند . یکی از الزامات ضروری در تجهیزات فرآیند های دما بالا همچون ذوب فلزات، پتروشیمی، کوره های کاشی و سرامیک و صنایع ساختمان حفاظت آنها توسط مواد نسوز است. از جمله تجهیزات مورد استفاده در صنعت فولادسازی میتوان به انواع کوره،آجر، پاتیل، تاندیش و سایر تجهیزات نگهدارنده و یا هدایت کننده مسیر ذوب اشاره کرد. در مواردی همچون هنگام استفاده و یا تعمیر در کوره می توان مواد نسوز را به صورت دستی اعمال نمود اما این روش معایبی نیز دارد که از جمله آنها می توان به زمانبر بودن آن اشاره نمود. علاوه بر این ممکن است نیاز به تعمیر گرم و یا پوشش دهی با مواد نسوز داشته باشیم که اینکار بدون ماشین آلات مخصوص همچون گانینگ و ماشین های اسپری امکانپذیر نیست. کاربرد نسوز ها در جدول ذیل نمایش داده شده است.

انواع تجهیزات اعمال نسوز:

مواد نسوز عموما در محل های ذوب فلزات و یا جایی که گرمایی شدید از محفظه احتراق بیرون می زند استفاده می شود. مواد نسوز با استفاده از سرامیک های مختلف و ترکیبات غیرآلی ساخته می شود که با توجه به ساختاری که دارند لازم است تا هنگام اعمال مواد مراقبت های لازم برای حفظ کیفیت آنها انجام شود. برای اعمال اسپری خشک لازم است تا فرآیند انتقال به خوبی و بدون ضربه زدن و یا ایجاد ارتعاش در ترکیبات در حال اسپری و با مرطوب سازی یکنواخت انجام شود. به همین دلیل ما بهترین روتورها و ماشین اسپری های با لوله های انتقال عالی حفاظت کننده از ترکیبات اسپری را برای شما تامین می کنیم.

ماشین های گانینگ بتون در صنعت ساختمان

ماشین گانینگ بتون برای صنعت ساختمان سالهای متمادی است که در حال استفاده می باشد. از جمله کاربردهای عمده آن میتوان به تقویت سازه های بتونی، آسترگذاری تونل ها و راهروها، بازسازی پل ها و همچنین در طراحی مناظر و فضا سازی اشاره کرد. غالبا فرآیند گانینگ خشک با استفاده از تجهیزات کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای ماشین گانینگ:

در مقایسه با فرآیند گانینگ مرطوب، تکنولوژی بکاربرده شده در این ماشین ها کاربر پسند و ساده تر از لحاظ تمیزکاری و همچنین با قابلیت جایگزینی بهتر در مشاغل کوچک تر همچون بازسازی بتون است. اوج هنر فرآیند اعمال مواد، در مواد ساختمانی خشک اختلاط شده کارخانه ای به کار برده شده است (کد استاندارد: DIN18551). در این مورد تمایزی بین ملات گانینگ و بتون گانینگ وابسته به وظیفه و نقش مواد استفاده شده، تغییراتی ایجاد شد، مثلا افزایش دهنده سرعت اتصال یا ترکیبات اصلاح شده پلیمری (SPCC) افزوده می شود؛ این مورد برای تعمیرات با کیفیت بالا، تحویل یکنواخت ترکیبات گانینگ و رطوبت دهی هموژن لازم و ضروری است.

ماشین های گانینگ دورانی:

ماشین های گانینگ روتور (دورانی) تجهیزاتی با عملکرد مداوم هستند که در هر دو صنعت ساختمان و نسوز قابلیت استفاده دارند. سه مدل این دستگاه ها (Rotamat tb)، (RON) و (NA) است که این دستگاه ها قابلیت تجهیز جانبی انتخابی مشتری را نیز دارند.

1- ماشین Rotamat tb:

ماشین (Rotamat tb) بر پایه اصل گریز از مرکز (دوران) طراحی گردیده است. این ماشین برای تمامی مواد خشک در بازسازی بتون مناسب است و پاسخگوی انواع و اقسام کاربردهای ساختمانی است. این ماشین در استفاده همزمان به همراه سیستم Gunmix ® می تواند یک سیستم جامع منحصر به فرد در زمینه فرآیندهای گانینگ تعمیراتی سازه های ساختمانی را برای شما فراهم کند.

نگاهی اجمالی به تجهیزات ماشین گانینگ (Rotamat tb) به همراه سیستم رطوبت دهی ®Gunmix:

  • رانش الکتریکی با معکوس کننده فرکانس (عمر بالا، نیاز کم به تعمیر)
  • ویبراتور توپی در قیف پرکننده و تفنگ هوای فشرده (کمپرسور باد) برای تمیز کردن ماشین
  • سیستم رطوبت دهی ®Gunmix (شماره ثبت اختراع اروپایی: 1153861):
  • ریموت کنترل کابلی با مراحل استارت و توقف اتوماتیک (خودکار)
  • پمپ تقویت آب (ماکزیمم 14bar)
  • فیلتر هوای فشرده شده با جداسازی آب اتوماتیک (خودکار)
  • پوشش محافظ با پرده بی رنگ

لوازم جانبی زیر به صورت انتخابی می باشد:

  • محفظه کامل موتور، کابین سوئیچ، پمپ آب و سوپاپ اطمینان
  • ریموت کنترل بی سیم جایگزین کابلی
  • پالت بی رنگ

2- ماشین گانینگ RON و NA:

برای اعمال مواد گانینگ با رطوبت بیشتر، به اصطلاح مواد پلاستیکی، دستگاه گانینگ NA و RON را به شما معرفی می کنیم.

دستگاه NA برای ظرفیت های بالای گانینگ تا 4،5 متر مکعب در ساعت مناسب است. این دستگاه یک ماشین انتقال مداوم بر اساس سیستم روتور می باشد. این ماشین می تواند هر دو مخلوط گانینگ از قبل مرطوب شده (به اصطلاح پلاستیکی) با رطوبت 6% تا 8% را همچون مواد خشک منتقل و اعمال کند. از طریق قیف جداسازی مواد مورد نیاز برای اعمال به چرخ پاکتی در حال ارتعاش وارد می شوند. از آنجا در نهایت با استفاده از روش جریان هوای کم فشرده بین بازه 0.5 تا 6 بار، از طریق شیلنگ یا لوله به محل استفاده منتقل می شود. چرخ های اصطکاکی با قابلیت تعویض راحت در روتور اطمینان می دهند که هزینه های سایش تا حد ممکن پایین نگه داشته می شود؛ علاوه بر این دو دیسک آب بندی لاستیکی، که با سیستم روتور مشترک هستند، نیز  به این قضیه کمک می کنند. دستگاه گانیینگ بتون NA در اندازه های مختلف و سطوح عملکرد متفاوت موجود است. علاوه بر این در صورت درخواست مشتری می توان دستگاه را با لوازم جانبی اضافی عرضه کرد. این لوازم شامل: پمپ آب ، کنترل از راه دور ، غربال ارتعاشی، رطوبت دهنده اضافی و … است.

اطلاعات فنی در یک نگاه

  • ظرفیت گانینگ وابسته به نوع دستگاه و مواد گانینگ بین 1 تا 2 مترمکعب بر ساعت یا حتی 4.5 متر مکعب بر ساعت برای دستگاه RON و 9 مترمکعب بر ساعت برای دستگاه NA
  • چرخ توزیع، همزن و سوکت ضربه ای مخصوص مخلوط های گانینگ با رطوبت بالا
  • موتور برقی
  • مدل چرخ دار یا مدل جایگزین برای حمل و نقل با لیفتراک

3- ماشین گانینگ مرطوبNa-Ron:

ماشین گانینگ NA تجهیزات راه اندازی پیوسته ای است که از سیستم روتور استفاده می کند. این ماشین ها به صورت اختصاصی برای کار با مواد نسوز گانینگ پیش رطوبت دهی شده حاوی 6 تا 8 درصد رطوبت توسعه یافته است؛ البته بدیهی است که این تجهیزات با مواد خشک نیز کار میکنند. مواد گانینگ از میان قیف جداسازی به وسیله یک همزن مخصوص و سپس در یک چرخ توزیع تغذیه می شوند. هوای فشرده در محدوده 0.5 تا 6  بار قرار دارد و مواد را از طریق جریان توزیع شده میان شیلنگ یا لوله تا محل استفاده حمل می کند. برای کاهش اصطکاک به حداقل میزان ممکن، چرخ توزیع در هر دو طرف با صفحات مقاوم به سایش فیکس می شود و سیستم بین دو بخش لاستیکی آب بندی نگه داشته می شود. این تجهیزات در چندین سایز و ظرفیت های مختلف بین 1.0 تا 9.0 m3/h موجود است.

واحد حمل و نقل Rotamat:

این واحد حمل و نقل برای ماشینهای گانینگ روتور امکان جابجایی ایمن دستگاه را با استفاده از لیفتراک، جرثقیل یا کامیون در داخل یا حتی خارج از کارخانه فراهم می کند. واحد حمل و نقل با جابجایی ساده و ایمن متمایز می شود. دستگاه Rotamat که بر روی واحد حمل و نقل ست شده، به راحتی فیکس می شود و به آسانی آماده جابجایی و حمل می شود. علاوه بر این، این ست مجهز به یک جعبه است که در آن می توان تجهیزات گانینگ و ابزار را به طور منظم و ایمن در کنار دستگاه نگهداری کرد.

GUNMIX® از پتنت های منحصر به فرد اروپایی:

دستگاه GUNMIX® از یک توسعه کارآمد در دستگاه توانمند قبلی یعنی گانینگ خشک ایجاد شد، با کمک این دستگاه شما با ذرات غبار کمتر، برگشت کمتر و شدت میکس/مخلوط سازی بالاتر مواجه خواهید شد. مواد گانینگ در هد اختلاط توسط ابری از هوای فشرده و آب، مرطوب سازی می شوند که این مورد به کاهش غبار و برگشت ذرات کمتر کمک می کند. ماشین مرطوب سازی GUNMIX® می تواند به همراه مکاشین های گانینگ روتور و ماشین های مخزن تحت فشار گانینگ نیز استفاده شود.

مزایای سیستم مرطوب سازی GUNMIX® در صنعت ساختمان:

  • مواد ساختمانی خشک لازم نیست از قبل مرطوب شوند و می توانند با گرد و غبار کمتر و برگشت کمتر مورد استفاده قرار گیرند
  • از آنجا که میزان مرطوب سازی بهتر می شود مصرف بتون گانینگ مقرون به صرفه تر می شود
  • شرایط کار اپراتوری بهتر به دلیل انتشار کمتر گرد و غبار
  • صرفه جویی در هزینه به دلیل بازگشت کمتر
  • نتایج بهتر گانیگ به لطف مرطوب سازی بهینه

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت کم سولفور در فولادسازی: نقش و اهمیت و تاثیرات  آن در صنعت فولادسازی

چکیده:
گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی نقش بسیار مهمی دارد. این مقاله تفسیری به بررسی تأثیرات و کاربردهای گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی می‌پردازد. با بهبود خواص فولاد، این گرافیت ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند. موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل تعریف گرافیت کم سولفور، تأثیرات مثبت بر خواص فولاد، کاربردها در فرآیندهای فولادسازی، استانداردها و راهکارهای کنترل کیفیت می‌باشند. این مقاله با ارائه اطلاعات کامل و تفسیری، به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت و کاربرد گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *