تجهیزات و قطعات یدکی کوره قوس الکتریکی

این پست را به اشتراک بگذارید :

در کوره قوس الکتریکی، انرژی مورد نیاز برای ذوب شدن قراضه عمدتا توسط جریان برق و از طریق قوس الکتریکی به گرما تامین می شود. تمایزی بین کوره جریان متناوب (AC) و جریان نا متناوب (DC) وجود دارد.

با ظهور یکسو کننده های قدرتمند در حدود دهه 1980، کوره های DC به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفتند. به عنوان مثال، کوره جریان نامتناوب (DC) به دلیل فلیکر کمتری که در شبکه برق ایجاد میکند محدودیت کمتری نسبت به افزایش توان دارد. مزایای دیگر کوره های جریان نامتناوب مصرف الکترود گرافیتی پایین، رفتار ذوب همگن به دلیل قوس متمرکز و عملکرد عملیاتی آرامتر می باشد. از معایب این کوره های میتوان به هزینه سرمایه گذاری بالا، تغییر سایز بسیار زیاد در انتهای الکترود و پاشنه مذاب بیشتر در شل کوره نام برد. با بهینه سازی مستمر کوره های جریان متناوب (AC) بعنوان مثال با بهره گیری از سیستم خنک کاری الکترود، عمر نسوزها ، افزایش جریان ورودی به کوره و … این کوره ها در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر حدود 980 کوره AC و 100 کوره DC در سراسر جهان در حال فعالیت هستند که عمدتا در آمریکای شمالی می باشند. بنابر این در این مقاله به طور عمده به کوره های جریان متناوب (AC) می پردازیم.

کوره قوس الکتریکی جزء صنایع با مصرف برق بالا می باشد و حدود 3% از مصرف انرژی الکتریکی در سرتاسر جهان را تشکیل می دهد. در کنار هزینه هایی مانند قراضه و فرو آلیاژ ها، انرژی الکتریکی بزرگترین سهم را در هزینه های تولید فولاد با کوره های قوس الکتریکی دارد. با این حال از جنبه های مختلف انرژی، استفاده از کوره های قوس الکتریکی بدلیل داشتن چگالی توان بالا و تبدیل انرژی الکتریکی موثر به دمای ذوب (دمای قوس 10000 تا 15000 درجه سانتیگراد، دمای 1650 درجه سانتیگراد ذوب را می دهد) مطلوب تر از کوره بلند می باشد. با تزریق اکسیژن، سوخت یا ترکیبی از هر دو میتوان در عملیات ذوب تسریع ایجاد کرد. در نتیجه چگالی توان بالا،کوره های قوس الکتریکی 30% انرژی، حدود 1.5 تن سنگ آهن و 0.65 تن کربن کمتری نسبت به کوره های بلند ذخیره می کنند. انتشار گاز C02 در کوره های قوس الکتریکی با 395  در حدود 77% کمتر از کوره بلند با 1744 می باشد.

در حال حاضر صنعت فولاد با تقاضا و قیمت پایین فولاد در مقایسه با هزینه های تولید بالا در مرحله سخت و دشواری قرار دارد. بهره وری انرژی و منابع فاکتور مهمی برای تولید اقتصادی فولاد با کوره های قوس الکتریکی می باشد. در مقابل این گذشته، پیشرفت های فنی مورد نیاز است تا پایداری و بهره وری را در کوره های قوس الکتریکی در طولانی مدت بهبود بخشد.

اجزای کوره قوس الکتریکی:

شرکت ویستا آسمان تامین کننده کوره قوس الکتریکی، تجهیزات و کلیه قطعات یدکی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت پر سولفور (CPC) چیست؟

گرافیت پر سولفور از طریق تکلیس کک نفت خام، محصول جانبی فرآیند پالایش نفت، تولید می شود. کک نفت خام در دمای بیش از 1200 درجه سانتیگراد در کوره های کلسینینگ تخصصی تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد. این فرآیند ترکیبات فرار و رطوبت را حذف می کند و در نتیجه کک نفت خام به گرافیت پرسولفور تبدیل می شود. علاوه بر این، سطوح گوگرد کنترل شده در طول این فرآیند به دست می آید تا محصول نهایی را برای کاربردهای خاص تنظیم کند.

آکادمی ویستا

فروش الکترود گرافیتی توسط شرکت معتبر ویستا اسمان در صنعت فولادسازی کشور

شرکت ویستا آسمان، با سابقه‌ای بیش از ده سال در حوزه‌ی فروش الکترود گرافیتی، به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شناخته می‌شود. در این مقاله، با تمرکز بر روی مواردی همچون اهمیت قیمت، تامین سریع، مشتری مداری، مشاوره فنی، و امکان بازدید از محصولات قبل از خرید، به بررسی عمیق‌تری از خدمات و محصولات ما می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *