تجهیزات و قطعات یدکی خط نورد

این پست را به اشتراک بگذارید :

نورد گرم یک فرآیند فلزکاری است که در آن فلز بالاتر از دمای تبلور مجدد حرارت داده می شود تا به صورت پلاستیکی در عملیات کار یا نورد تغییر شکل دهد. از این فرآیند برای ایجاد اشکال با ابعاد هندسی و خواص مواد مورد نظر با حفظ حجم یکسان فلز استفاده می شود. در فلزکاری، نورد فرآیند شکل دهی فلز است که در آن شمش، بلوم، تختال و غیره از یک یا چند جفت غلطک عبور داده می شود تا ضخامت کاهش یابد و ضخامت یکنواخت شود. اکثر کارخانه های فولادی دارای بخش های نورد هستند که محصولات ریخته گری نیمه تمام را به محصولات نهایی تبدیل می کنند.

ابتدا شمش، بلوم، اسلب یا سایر مقاطع داخل کوره پیشگرم شده تا به دمای حدودی 1150 الی 1250 درجه سانتیگراد برسند. سپس توسط دستگاه هل دهنده به بیرون از کوره هدایت شده و بر روی میز غلتانی به سمت قفسه های نورد هدایت می شود. پروسه نورد شامل سه مرحله ذیل می باشد:

1- نورد اولیه (Roughing)

2- نورد میانه (Intermediate)

3- نورد نهایی (Finishing)

اجزای واحد نورد:

1- تجهیزات نورد اولیه

2- تجهیزات نورد میانی

3- تجهیزات نورد نهایی

4- میزهای انتقال عرضی و طولی

5- انواع کشاننده ها (Pinch Rollers)

6- انواع قوس سازها (Loopers)

7- سیستم خنک کننده

8- سیستم تابگیر

9- سیستم بسته بندی و توزین

10- تجهیزات فرعی و کمکی

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص خط نورد با ما در تماس باشید.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت کم سولفور در فولادسازی: نقش و اهمیت و تاثیرات  آن در صنعت فولادسازی

چکیده:
گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی نقش بسیار مهمی دارد. این مقاله تفسیری به بررسی تأثیرات و کاربردهای گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی می‌پردازد. با بهبود خواص فولاد، این گرافیت ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند. موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل تعریف گرافیت کم سولفور، تأثیرات مثبت بر خواص فولاد، کاربردها در فرآیندهای فولادسازی، استانداردها و راهکارهای کنترل کیفیت می‌باشند. این مقاله با ارائه اطلاعات کامل و تفسیری، به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت و کاربرد گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *