این پست را به اشتراک بگذارید :

به منظور اتصال محصولات نسوز شکل دار از قبیل آجر های نسوز، نازل های درونی و بیرونی و صفحات سیستم های اسلاید گیت و مونتاژ نازل تاندیش درون ول بلوک آن در صنعت فولاد و همچنین کاربردهای دیگر در صنایع مختلف از ملات های نسوز استفاده می شود.

ملات های نسوز در دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  1. خودگیری در هوا
  2. خودگیری در حرارت

در مقایسه با ملات های خودگیر در هوا که هنگام خشک شدن در دمای محیط، فاز سرامیکی را تشکیل می دهند، بیشتر ملاتهای خودگیر در حرارت برای تولید فاز سرامیکی به دمای نسبتا بالایی نیاز دارند. از ملات خودگیر در گرما برای نسوزندگی بسیار بالا، پایداری حجم و مقاومت در برابر نفوذ ذوب یا سرباره در نسوزهای آلومینا بالا استفاده می شود.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت کم سولفور در فولادسازی: نقش و اهمیت و تاثیرات  آن در صنعت فولادسازی

چکیده:
گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی نقش بسیار مهمی دارد. این مقاله تفسیری به بررسی تأثیرات و کاربردهای گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی می‌پردازد. با بهبود خواص فولاد، این گرافیت ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند. موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل تعریف گرافیت کم سولفور، تأثیرات مثبت بر خواص فولاد، کاربردها در فرآیندهای فولادسازی، استانداردها و راهکارهای کنترل کیفیت می‌باشند. این مقاله با ارائه اطلاعات کامل و تفسیری، به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت و کاربرد گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *