بازومکانیکی (manipulator)نمونه برداری و لنس اندازه گیری دمای ذوب

این پست را به اشتراک بگذارید :

هدف از این ماشین اندازه گیری دما، میزان اکسیژن و کربن و همچنین نمونه برداری ذوب از کوره قوس الکتریکی به روش کاملا خودکار می باشد.

اندازه گیری ها توسط کارتریج های مصرفی انجام می شود، این کارتریج ها از طریق دریچه سرباره وارد کوره قوس می شوند. این ماشین شامل یک ستون فولادی است که بر روی پلتفرم کاری نزدیک کوره نصب شده که بازوی چرخان و لنس را حمل می کند. این بازو توسط یک موتور گیربکس الکتریکی حرکت می کند و دارای انکودر جهت تعیین موقعیت قرارگیری صحیح در جلوی کوره می باشد. دستگاه حمل لنس دارای یک قاب فولادی منحنی است که یک یا دو حمل کننده مستقل را در خود دارد و توسط موتور زنجیری حرکت می کند.

کل سازه توسط صفحه ای فلزی محافظت می شود. موقعیت لنس های نمونه برداری و اندازه گیری دما توسط انکودر مانیتور می شود. سیستمی جهت پیشگیری از برخورد در اثر ضربه مواد ذوب نشده در دستگاه در نظر گرفته شده است. قسمت های پایینی و جلویی بازومکانیکی توسط پنل آبگرد محافظت می شود. هد لنس ها نیز توسط درب های فلزی که فقط در حین فرآیند اندازه گیری باز می شوند محافظت می شود. دمنده ای الکتریکی بر روی قاب جهت خنک کردن و تمیز نگه داشتن تمامی اجزا قرار گرفته است. تجهیزات خودکار و الکتریکی امکان عملکرد ایمن و خودکار و نظارت از طریق اتاق کنترل را فراهم می سازد؛ همچنین نتایج نیز به طور خودکار به اتاق کنترل و واحد صفحه نمایش ارسال می شود.

ویژگی های اصلی:

  1. وارد نکردن اختلال در توان کوره
  2. افزایش کیفیت و پاسخگویی در اندازه گیری ها و قابل تکرار بودن اندازه گیری
  3. عملکرد کاملا ایمن
  4. کاهش هزینه های تجهیزات ایمنی اپراتورها
  5. زمان بازگشت سرمایه کوتاه مدت

بازومکانیکی اندازه گیری و لنس اندازه گیری وارد شونده از طریق سقف:

اندازه‌گیری دما، میزان اکسیژن و کربن و نمونه‌ روی کوره قوس الکتریکی را می‌توان با وارد نمودن کارتریج‌های مصرفی از سقف نیز انجام داد. تجهیزاتی نوین و مستقل جهت انجام کاملا خودکار این فرآیند تولید شده است. این دستگاه شامل یک ستون فولادی نصب شده بر روی پلتفرم کاری است که حمل بازو و لنس چرخان را انجام می دهد. وسیله حمل لنس چارچوبی است که دارای یک یا دو حمل کننده مستقل است که توسط موتور زنجیری حرکت می کنند. کل سازه با ورق فلزی محافظت می شود. موقعیت بازو و لنس توسط انکودر کنترل می شود. سیستمی جهت پیشگیری از برخورد در اثر ضربه مواد ذوب نشده در دستگاه در نظر گرفته شده است. قسمت جلویی دستگاه توسط یک صفحه پنجره محافظت می شود. یک دمنده الکتریکی برای خنک نمودن بازو و حمل کننده ها در نظر گرفته شده است. از اتاق کنترل از راه دور، اپراتور می تواند دستگاه های الکتریکی و اتوماسیون را به روشی ایمن کنترل کند؛ همچنین نتایج به طور خودکار به سیستم کنترل و صفحه نمایش ارسال می شود.

ویژگی های اصلی:

1-امکان روشن ماندن الکترودها در حین فرآیند اندازه گیری

2-فرآیند اپراتوری ایمن از طریق اتاق کنترل

3-اندازه گیری دقیق، پاسخگو و چندباره

4-کاهش هزینه ها جهت تجهیزات ایمنی اپراتورها

5-بازگشت سرمایه کوتاه مدت

بازومکانیکی نمونه برداری و لنس اندازه گیری LF، VD/VOD:

اندازه گیری دما، میزان اکسیژن و کربن و همچنین نمونه برداری برای مواردی همچون عملیات پاتیل بسیار مهم است که تجهیزات موجود می تواند به صورت کاملا خودکار این فرآیند ها را به خوبی انجام دهد.

وضعیت های مختلف اندازه گیری یعنی عمودی، بازو چرخان و کج کردن امکان پذیر است. تجهیزات حمل کننده لنس ها قابی است که دارای یک یا دو حمل کننده (با موتور حرکت زنجیری) است؛ موقعیت لنس ها توسط انکودر مانیتور می شود.

لنس خودکار سرباره شکن نیز جهت بازکردن سرباره در سطح پاتیل قابل تامین است. با استفاده از یک دستگاه مشترک می توان لنس و سرباره شکن را از موقعیت پارک شده به موقعیت کاری چرخاند. این سیستم و کلیه تجهیزات جانبی، قابل کنترل از اتاق پنل کنترل الکتریکی است.

ویژگی های اصلی:

  1. وارد نکردن اختلال در توان کوره
  2. سیستم جلوگیری از برخورد
  3. اپراتوری ایمن با استفاده از اتاق کنترل
  4. اندازه گیری دقیق، پاسخگو و قابل تکرار مجدد
  5. راه اندازی، استفاده و نگه داری آسان

بازومکانیکی لنس های مصرفی کربن و اکسیژن:

بازوی مکانیکی اجازه می دهد تا لنس های اکسیژن و کربن را از درب سرباره کوره قوس الکتریکی برای تمیز کردن، کربن زدایی و کف سازی سرباره وارد نمود. بازومکانیکی شامل یک ستون عمودی دارای بازوی چرخان است که تجهیزات حرکت لنس را نگه می دارد. قسمت های جلویی و پایینی واحد حرکت توسط پنل آبگرد محافظت می شود.

تجهیزات الکتریکی و خودکار امکان عملکرد خودکار و ایمن از طریق اتاق کنترل را فراهم می سازد؛ یک جعبه کنترل نیز نزدیک خود ماشین بازومکانیکی جهت کنترل در محل نزدیک به دستگاه در نظر گرفته شده است. مدل های مختلفی از این دستگاه موجود است که از یک لنس تا سه لنس (دو لنس اکسیژن و یک کربن) موجود است. هر کدام از لنس ها مستقل از باقی حرکت می کند. لنس ها دارای حرکت عمودی هستند تا بتوانند زاویه مناسب جهت دمش کربن و اکسیژن را فراهم کنند. علاوه بر این برای لنس اکسیژن حرکات افقی نیز در نظر گرفته شده تا بتواند برای حذف و تمیزکاری ضایعات و پسمانده ها به محل های مورد نیاز حرکت نموده، کربن زدایی انجام دهد و در مجموع بهترین عملکرد ممکن در فاز مذاب توسط اکسیژن را ارائه نماید. برای اتصال سریع شیلنگ های اکسیژن و کربن به لنس ها تجهیزات مناسبی ارائه شده است. همچنین در تجهیزات جانبی، شیر رگلاتوری اکسیژن به عنوان یک پیشنهاد مناسب ارائه می شود. تمامی تجهیزات دارای استانداردهای معتبر بین المللی هستند.

ویژگی های اصلی:
افزایش بازدهی اکسیژن به دلیل امکان کنترل و تغییر دادن جهت جریان
حرکت مستقل هر کدام از لنس ها
امکان اتصال سریع و آسان شیلنگ کربن و اکسیژن به لنس
شیلد محافظ آبگرد
ماکزیمم طول لنس تا 12 متر
اپراتوری ایمن از طریق اتاق کنترل

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *