چرا بومی سازی برای تجارت جهانی ضروری است؟

ماهنامه پردازش شماره 158 و 159 دی و بهمن 1400 امیر حسین یوسف بیگی مدیر بازرگانی ویستا آسمان

این پست را به اشتراک بگذارید :

ماهنامه پردازش-شماره 158 و 159-دی و بهمن 1400

امیر حسین یوسف بیگی

مدیر بازرگانی ویستا آسمان

ما در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم و خریداران دیگر محدود به جغرافیا نیستند. مشتریان در سرتاسر جهان انتظار دارند به انواع محصولات، خدمات و اطلاعات دسترسی داشته باشند، نه تنها بر حسب تقاضا، بلکه ترجیحاً به زبان مادری خود. اگر این کالاها، خدمات یا راه‌حل‌ها را ارائه می‌کنید، شرکت شما باید به ابزارهای لازم برای عبور از این مناظر جهانی مجهز باشد و برای ارائه تجربیات محلی منحصر به فرد و متناسب به کاربران جهانی آماده باشد. چگونه می توان این کار را انجام داد؟ یکی از راه ها بومی سازی است. بومی سازی چیست؟ آیا بومی‌سازی کلمه‌ای جذاب برای «ترجمه» است؟ اصلا. بومی سازی فرآیند تطبیق محتوا، محصولات و خدمات با بازارهای محلی خاص است. بومی سازی صرفاً به معنای ترجمه متون نیست در حالیکه ترجمه تمرین تغییر متن از یک زبان به زبان دیگر با حفظ معنی است. اصطلاح بومی سازی به معنای تطبیق یک محصول یا محتوا برای متناسب کردن یک بازار یا کشور خاص و تنظیم ویژگی‌های عملکردی آن برای تطبیق با تفاوت‌های زبانی، فرهنگی، سیاسی و قانونی است. بومی سازی اغلب با ترجمه اشتباه گرفته می شود، فرآیند تبدیل متن از یک زبان به زبان دیگر. در حالی که این اصطلاحات ممکن است تا حدودی مشابه باشند، ترجمه در واقع تنها یکی از جنبه های بومی سازی است که دومی گسترده تر از این دو فرآیند است. بنابراین، علاوه بر ترجمه، بومی سازی شامل عناصر دیگری نیز می شود که به عنوان بخشی از فرآیند اصلاح می شوند. مثلا:

  1. تطبیق تصاویر و گرافیک با بازار هدف
  2. اصلاح محتوا متناسب با ذائقه و عادات مصرفی بازار هدف
  3. تغییر طرح و چیدمان برای نمایش صحیح متن ترجمه شده
  4. تبدیل به ارزهای محلی و واحدهای اندازه گیری
  5. استفاده از قالب‌های محلی مناسب (تاریخ، علائم نگارشی، نمادها، شماره تلفن، آدرس)
  6. رسیدگی به مقررات محلی و الزامات قانونی

در پایان فرآیند بومی سازی، محصول شما باید طوری به نظر برسد که گویی در بازار یا کشور مورد نظر شما ایجاد شده است. علاوه بر این، فقط محصول یا وب سایت نیست که می توانید بومی سازی کنید. اگر واقعاً قصد دارید مخاطبان خود را افزایش دهید، باید مواد بازاریابی (تلویزیون، رادیو، تبلیغات چاپی)، کتابچه راهنمای محصول، رابط کاربری و موارد ضمانت محصول را نیز بومی سازی کنید. برای مرتبط ماندن در حوزه جهانی باید بتوانید به طور موثر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. اگر در حال آماده شدن برای جهانی کردن شرکت خود هستید، بومی سازی نقش مهمی در موفقیت آن خواهد داشت. در اینجا به پنج مزیتی را که با تقویت استراتژی کسب و کار خود با بومی سازی به دست خواهید آورد اشاره میکنیم:

  1. بومی سازی به شما کمک می کند تا به راحتی وارد بازارهای جدید شوید.

موانع زیادی وجود دارد که ممکن است هنگام راه اندازی شرکت خود در بازار جهانی با آن روبرو شوید. مسائل حقوقی، موانع لجستیکی و همچنین چالش های فرهنگی و ارتباطی می تواند سرعت شما را کم کند در حالی که بومی‌سازی نمی‌تواند همه این سرعت‌گیرها را از بین ببرد، مطمئناً می‌تواند به شما در غلبه بر موانع فرهنگی کمک کند و از اشتباهات فرهنگی احتمالی که می‌تواند برای تصویر برند شما مضر باشد، اجتناب کند. با یک استراتژی بومی سازی خوب، شرکت شما می تواند خیلی سریعتر در یک بازار جدید جذب شود و اگر به درستی انجام شود، از اشتباهات بزرگ جلوگیری می کنید.

  • بومی سازی به شما مزیت رقابتی می دهد
  • رقبای محلی: مقابله با شرکت هایی که بومی بازار محلی هستند می تواند سخت باشد. کسب‌وکارهای محلی می‌توانند خیلی راحت‌تر از یک بازیکن خارجی اعتماد مخاطبان را به دست آورند. بومی سازی محصول شما به یکسان کردن زمین بازی کمک می کند.
  • رقبای جهانی: اگر رقبای شما محصول خود را بومی سازی نمی کنند، شما مزیت آشکاری خواهید داشت و می توانید در بازار جدید جای محکمی پیدا کنید.
  • بومی سازی باعث افزایش رضایت مشتری می شود

بومی سازی محتوای شما تعهد شما را به مشتریان نشان می دهد. اگر نیازهای مشتری خود را به روشی که آنها درک می کنند و با آن راحت هستند برطرف می کنید، احتمال خرید محصول یا خدمات شما بیشتر است. از دفترچه‌های راهنما، روش‌های پرداخت و حتی پشتیبانی مشتری، بومی‌سازی تمام بخش‌های سفر مشتری به مشتریان شما کمک می‌کند تا تصمیم خرید را بسیار آسان‌تر بگیرند.

  • بومی سازی وفاداری برند را افزایش می دهد

اگر تجربه کاربری رضایت بخشی را به خریداران خود ارائه دهید، اعتماد آنها را جلب خواهید کرد که برای وفاداری به برند ضروری است. برقراری ارتباط با کاربران خود به زبان مادری آنها و سفارشی کردن محصول به شما کمک می کند اعتماد آنها را جلب کنید. مشتریان راضی به برند شما وفادار خواهند بود و احتمالاً به حامیان واقعی محصول شما تبدیل خواهند شد.

  • بومی سازی درآمد شما را افزایش می دهد.

مخاطبان بیشتر به معنای پتانسیل عظیمی برای درآمد بیشتر است و اگر محصول خود را به طور مؤثر بومی سازی کنید، مطمئناً شاهد افزایش خواهید بود. با بهینه سازی فرآیند بومی سازی خود با یک TMS (سیستم مدیریت ترجمه) مطمئن خواهید بود که بیشترین بهره را از منابع ترجمه و بومی سازی خود خواهید برد و از فناوری هایی مانند ترجمه ماشینی سرمایه گذاری خواهید کرد. این امر بازگشت سرمایه قابل توجهی را تضمین می کند که همه سهامداران شرکت شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

ممکن است بومی سازی کار زیادی به نظر برسد، اما قطعا ارزش سرمایه گذاری را دارد، به خصوص زمانی که به رسمیت شناختن برند و توزیع در رسانه های اجتماعی و رسیدن به بازار جهانی را به دست می آورید. ایجاد شناخت نام تجاری و ورود به بازار جهانی یک مبارزه واقعی برای کسب‌وکارها بود بویژه زمانی که نوبت به دستیابی به جمعیت‌های مختلف می‌رسید، جایی که دانش مربوط به زبان‌ها و انتظارات فرهنگی مورد نیاز بود. امروزه، این عامل هنوز هم ادراک و قضاوت مشتریان را تعیین می کند که شما می خواهید به خوبی مورد استقبال قرار گیرد. با این حال، دنیای دیجیتال همیشه در حال تحول است و روندها و روش‌های جدیدی را معرفی می‌کند که بسیاری از کارها را آسان‌تر می‌کند.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت کم سولفور در فولادسازی: نقش و اهمیت و تاثیرات  آن در صنعت فولادسازی

چکیده:
گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی نقش بسیار مهمی دارد. این مقاله تفسیری به بررسی تأثیرات و کاربردهای گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی می‌پردازد. با بهبود خواص فولاد، این گرافیت ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند. موضوعاتی که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرند شامل تعریف گرافیت کم سولفور، تأثیرات مثبت بر خواص فولاد، کاربردها در فرآیندهای فولادسازی، استانداردها و راهکارهای کنترل کیفیت می‌باشند. این مقاله با ارائه اطلاعات کامل و تفسیری، به خواننده کمک می‌کند تا درک بهتری از اهمیت و کاربرد گرافیت کم سولفور در صنعت فولادسازی پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *