این پست را به اشتراک بگذارید :

ماشین های تخریب برای کاربردهای مختلف در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار میگیرند که انواع آن به شرح ذیل می باشد:

تخریب آجر و حذف سرباره از پاتیل:

پاتیل درحین فرآیند حذف سرباره داغ می شود. به این ترتیب کار باید به صورت ایمن و بموقع انجام شود. هنگام حذف سرباره از پاتیل باید احتیاط نمود و خطر آسیب رساندن به پاتیل در حین حذف سرباره را مد نظر قرار داد، به همین دلیل استفاده از ابزارهای دقیق و توانمند در این زمینه ضروری می شود. روبات‌های تخریب به اپراتور این امکان را می دهند آزادانه در اطراف دستگاه حرکت کنند و بهترین زاویه دید را بدون به خطر انداختن ایمنی شخصی داشته باشند. با استفاده از کنترل از راه دور در کابین محافظ، اپراتورها می توانند از ارتعاشات، گازها و خطر آتش سوزی در امان بمانند. سیستم بازوی سه بخشی به دلیل توانایی آنها در کار در شرایط افقی و رسیدن به تقریباً دسترسی به هر زاویه ای داخل پاتیل برای انواع عملیات های چالشی مناسب است. وقتی پاتیل خیلی داغ نیست، آجرها را می توان از داخل آن جدا نمود. در این زمان، نگرانی اصلی جلوگیری از آسیب رساندن به پوسته پاتیل و آستر نسوز ایمنی است. همچنین حفظ ایمنی کارگران از سقوط مصالح و در عین حال صرفه جویی در زمان لازم است.

تخریب آجر در تورپیدو:

تورپیدوها معمولاً بلند و استوانه‌ای با انتهایی مخروطی شکل و دهانه های کوچکی در مرکز هستند. آنها با انوع جرم و آجر نسوزکاری شده اند که در صورت فرسوده شدن مواد باید تعویض شوند. از آنجایی که نقاط دسترسی به طور کلی بسیار کوچک هستند، ماشین های ما مناسب برای این کار است. ربات‌های تخریب کوچک کنترل از راه دور در این مورد استفاده می‌شوند، زیرا می‌توانند حین رسیدن به تورپیدو یک چکش هیدرولیک سنگین حمل نموده و فرآیند را بدون هیچ گونه اثرات منفی انجام دهند. روبات های ما می توانند به تورپیدو دسترسی داشته باشند در حالی که اپراتورها می توانند از یک مکان امن بر کار نظارت کنند. توسط ماشین تخریب می توان زمان مورد نیاز برای برداشتن آجرهای تورپدو را در مقایسه با فرآیند دستی یا سایر بیل مکانیکی ها به طور قابل توجهی کاهش داد.

تخریب آجرها در کوره های قوس الکتریکی (EAFS):

کوره قوس الکتریکی به طور کلی با آجر نسوز کاری می شود.همچنین قسمت پایین آن از نسوز (جرم ریختنی) ساخته می شود. تعویض آجرها گاهی اوقات می‌تواند جزئی باشد (تعمیر)، اما در بعضی مواقع لازم است که فضای داخلی کاملاً تخریب شود و این مورد بستگی به فرآیند کاری و شرایط آجر دارد. در هر دو مورد، دسترسی به کوره به دلیل سایز آن یا طراحی کارخانه با محدودیت مواجه می شود. فرآیند کاری زمانی انجام می شود که کوره قوس الکتریکی هنوز گرم است، با دمایی در حدود یا بیش از 50 درجه سانتیگراد که محیطی خطرناک برای اپراتورها و بیل مکانیکی ها است. ماشین‌های کوچک را می‌توان در یک کوره قوس اغلب بر روی پلتفرم بالابرد، همچنین ماشین‌های بزرگتر از بیرون کوره کار می‌کنند. در هر دو مورد، اپراتورها در بیرون کوره با فاصله ای ایمن از گرمای زیاد و گرد و غبار قرار می گیرند.

حذف سرباره و آجر در کنورتور:

انواع مختلفی از دهانه های کنورتور، حلقه ها و شبکه های نگهدارنده آجر در موقعیت های مجرای تخلیه مذاب وجود دارد و درجه سهولت دسترسی به موقعیت کاری متفاوت است. اما ما برای هر موقعیتی ماشین مناسب را در نظر گرفته ایم. برای تمیز کردن کنورتور های بزرگ، روبات های سرباره را با استفاده از یک منیپولاتور گردان و یک چکش هیدرولیک حذف می کنند. عملیات باید با احتیاط و دقت انجام شود تا از هر گونه آسیب به آستر جلوگیری شود. برای مبدل های کوچکتر، منیپولاتور استاندارد در ماشین ها می تواند کار را انجام دهد.

حذف سرباره و آجر در تاندیش:

تاندیش محفظه واسطی میان پاتیل و قالب است که برای انتقال مذاب بین این دو از تاندیش استفاده می شود. تاندیش ها عمدتا با مواد نسوز یا جرم های ریختنی نسوزکاری می شوند که لازم است هر چند مدت تعویض شوند. فرآیند تخریب عموما با استفاده از چکش های هیدرولیک تکمیل می شود. روبات‌ها گزینه‌ای کارآمد برای این کار هستند، زیرا می‌توانند به راحتی به داخل یک کارخانه بروند و در نواحی خطرناک بدون به خطر انداختن ایمنی اپراتور حرکت کنند، در حالی که همچنان اپراتورها قادرند بر کار نظارت داشته باشند و از آسیب نرساندن قلم چکش به تاندیش مطمئن شوند.

ماشین های تخریب پروس پلاگ:

پروس پلاگ متخلخل یک نازل نسوز است که در نسوز کف پاتیل نصب می شود. این وسیله امکان ورود گاز را فراهم می کند که یک عملیات همزن را در فلز مذاب ایجاد می کند. پروس پلاگ ها نیاز به تعویض دارند که این کار معمولاً در حین تولید و زمانی که پاتیل داغ است انجام می شود.روبات‌های مجهز به قلم های مخصوص به اپراتور اجازه می‌دهند تا یک پروس پلاگ را از کف پاتیل خارج کنند. به لطف دقت دستگاه می توان پروس پلاگ را در کمتر از 60 ثانیه بیرون آورد. ماشین هایی ما برای این کاربرد ایده آل هستند، زیرا می توانند حرارت بسیار بالایی را تحمل کنند و کار را به موقع انجام دهند.

حذف نسوز و تمیز کردن کوره های گندله سازی:

کوره دوار گندله سازی یک ساختار استوانه ای است که شیب کمی به سمت پایین دارد که طول آن حداقل 50 متر یا بیشتر است. قطر داخلی آن می تواند از 2 تا 5 متر می باشد. تعمیر و نگهداری شامل حذف مواد نسوز و سرباره می شود. مزیت اصلی این ماشینها درحفظ امنیت اپراتورهاست که نباید در زیر مصالح نسوز در حال سقوط قرار بگیرند. علاوه بر این زمان تخریب در مقایسه با روش های رایج به طور قابل توجهی کاهش می یابد و بازدهی عملکرد کارخانه را نیز بالا می برد. این ماشین ها جهت های کار در مناطق داغ و دارای گرد و غبار همچون محیط گندله سازی بدون ریسک از کار افتادن مناسب هستند.

تخریب نسوز های کوره بلند:

کوره‌های بلند سازه‌های بزرگی هستند که ارتفاع آن‌ها حداقل 20 تا 35 متر و قطر آنها 6 تا 17 متر است. این روبات ها عمدتا برای انجام چند وظیفه در داخل کوره بلند استفاده می شوند و می توانند برای تخریب مواد نسوز و سرباره استفاده شوند. از آنجایی که این روبات ها در برابر حرارت مقاوم هستند، فرآیند کاری می تواند در دمای بالاتر و زودتر از آغاز کار بیل مکانیکی های معمولی شروع شود.

همچنین رانرها برای انتقال آهن از کوره بلند به تورپیدو استفاده می شوند. این رانرها معمولا با نسوز یا جرم ریختنی نسوزکاری می شوند که نیاز به تخریب دارند. این ربات ها برای این کار ایده آل هستند، زیرا ماشین می تواند به رانر نزدیک شده و اپراتور نیز می تواند از هر موقعیتی بر کار ابزار شکاننده نظارت داشته باشد. از آنجایی که این روبات ها می توانند ابزارها را به سرعت تعویض کنند و می توان از آنها برای شکستن، برش و حفاری نیز استفاده کرد. روبات‌ها و منیپولاتورها می‌توانند در دمای بالا مقاومت کنند که به اپراتور اجازه می‌دهد در حالی که رانر هنوز بسیار گرم است، کار خود را شروع نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

عضویت در خبرنامه

اطلاع از آخرین اخبار و مقالات ویستا آسمان

اخبار و مقالات مرتبط

Related news & articles

آکادمی ویستا

گرافیت پر سولفور (CPC) چیست؟

گرافیت پر سولفور از طریق تکلیس کک نفت خام، محصول جانبی فرآیند پالایش نفت، تولید می شود. کک نفت خام در دمای بیش از 1200 درجه سانتیگراد در کوره های کلسینینگ تخصصی تحت عملیات حرارتی قرار می گیرد. این فرآیند ترکیبات فرار و رطوبت را حذف می کند و در نتیجه کک نفت خام به گرافیت پرسولفور تبدیل می شود. علاوه بر این، سطوح گوگرد کنترل شده در طول این فرآیند به دست می آید تا محصول نهایی را برای کاربردهای خاص تنظیم کند.

آکادمی ویستا

فروش الکترود گرافیتی توسط شرکت معتبر ویستا اسمان در صنعت فولادسازی کشور

شرکت ویستا آسمان، با سابقه‌ای بیش از ده سال در حوزه‌ی فروش الکترود گرافیتی، به عنوان یکی از پیشگامان این صنعت شناخته می‌شود. در این مقاله، با تمرکز بر روی مواردی همچون اهمیت قیمت، تامین سریع، مشتری مداری، مشاوره فنی، و امکان بازدید از محصولات قبل از خرید، به بررسی عمیق‌تری از خدمات و محصولات ما می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *